Myslíte to s ochranou přírody vážně, ale přitom se nehodláte vrátit zpět na stromy a neřešit hygienu? Víte, jak na pultech obchodů rozeznat ekologickou kosmetiku a výrobky netestované na zvířatech?
Pro lepší orientaci na trhu s kosmetikou existují certifikáty, které spotřebiteli zaručují, že se v těchto výrobcích nevyskytují žádné nevhodné látky. Každý certifikát označují jiné informace.
U nás lze nejčastěji zakoupit kosmetiku s certifikáty:
BDIH – Jednou z nejčastěji užívaných a také jednou z nejstarších známek kvality přírodní kosmetiky. Značí, že rostlinné složky pocházejí z ekologického zemědělství, popř. z volného sběru v přírodě. Cílem společnosti BDIH je definovat pojem přírodní kosmetika pro spotřebitele srozumitelným způsobem. Sjednocením norem pro přírodní kosmetiku je navíc umožněna spravedlivá hospodářská soutěž mezi distributory přírodní kosmetiky. Tato kosmetika samozřejmě také není testována na zvířatech.
NaTrue – Mezinárodní nezisková organizace NaTrue svým logem garantuje vysokou kvalitu přírodních kosmetických produktů. Zaručuje splnění nejvyšší standardů a produkty podle složení řadí do tří kategorií odlišujících se počtem hvězdiček.
Jedna hvězdička označuje přírodní kosmetiku bez chemických látek, dvě hvězdičky přírodní kosmetiku s 70 % obsahem bio surovin z ekologického zemědělství a tři hvězdičky přírodní kosmetiku s minimálním podílem 95 % bio surovin.
Pro ty, kteří silně vnímají práva zvířat, existuje značení a logo „Vegan“ či „Vegan certified“. Logo se zelenou slunečnicí označuje výrobky zcela bez živočišných produktů a netestované na zvířatech. Uděluje jej britská neziskovaná organizace Vegan Society založená na podporu filosofie a životního stylu veganství. Produkty musí splňovat standardy Vegan ‘Animal-free’ Standards.
V ČR existuje národní značka Certifikovaná přírodní kosmetika (CPK) – výrobky z čistě pří¬rodních produktů. Setkat se můžeme i verzí Certifikovaná přírodní kosmetika bio, která navíc obsahuje mi¬nimálně 20 % surovin z ekologického zemědělství.
Pokud nesnesete kosmetiku testovanou na zvířatech pak hledejte kritérium Humane Cosmetics Standard (HCS). V ČR jej uděluje organizace Svoboda zvířat. Firmy označené tímto certifikátem HCS nesmějí při testování konečných výrobků ani jejich složek provádět pokusy na zvířatech, zadávat pokusy jako zakázku jiným subjektům a podporovat výrobu stále nových kosmetických ingrediencí.
Sandra Š.
Díky za hodnotný článek, bude se hodit