Aquajogging

Možná už chodíte pravidelně plavat a voda je pro vás druhým domovem… To už je malý krůček k tomu, abyste vyzkoušela třeba i aquajogging. Stačí mít plavky a hurá do vody!

Zkrátka stačí zajít do bazénu, zaběhat si a nikde jinde se nezbavíte tak rychle přebytečných kilogramů a nezpevníte tak rychle své tělo. Voda je mnohem hustší než vzduch, působí proti vztlaku gravitační tíže a dopomáhá skoro ke stavu beztíže. Aquajogging je běh ve vodě různé intenzity, technika provedení je velmi podobná joggingu. Vztlaková síla vody při aquajoggingu snižuje váhu až o 90 % a naopak při aquajoggingu překonáváme čtrnáctkrát vyšší odpor vody, než při joggingu odpor vzduchu. Ve vodě spálíte o 40 % víc kalorií než na suchu, neboť tělo v chladnější vodě neustále musí  regulovat svou tělesnou teplotu.

 

Jaké jsou jeho přednosti?

Samozřejmě, že při tomto cvičení dochází ke zmenšení tukové tkáně.

Minimálně zatížíte vazy, šlachy a klouby. Vznášíte se pouze 10% hmotností vašeho těla.

To, že by se vám mohlo něco stát je nepravděpodobné. Ve vodě můžete chytnout tak maximálně křeč do nohou.

Zlepšíte své silové schopnosti a pohyblivost dolních končetin, zejména po úrazu.

V nohách podporuje vodní tlak venózní zpětný proud, brání vzniku křečových žil. Vyšší tlak vody stlačuje cévy.

Kde a jak se cvičí?

Ve vodě, kde zkrátka dosáhnete na dno (do výše hrudníku), v hluboké vodě, kde se využívají pomůcky (např. aquarukavice). Cvičit můžete klidně čtyřikrát týdně zhruba 45 minut. Ale samozřejmě záleží na vás, pokud vodu a pohyb milujete, můžete i častěji.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>