6 věcí, které můžete udělat z kraje podzimu pro své zdraví

Přechody mezi ročními obdobími jsou pro organismus zátěžové. A skok z teplé éry do víru padajícího listí obzvlášť. Dny se zkracují, ochlazuje se, mění se tlak a stejné změny zažívá i vaše fyzická a psychická kondice. Než vás únava a stres tedy začnou popotahovat, udělejte rychle těchto 7 věcí pro pohodový podzim a užijte si ho ve zdraví.

Choďte na vzduch

Zdraví prospěšný je čerstvý vzduch a to, i když počasí úplně neláká ven. Choďte na procházky. Ideální jsou lesy. Vzhledem k množství rostlin, které vytváří kyslík, je zde skvělé prostředí pro to si vyčistit hlavu a okysličit celý organismus. Pamatujte, že chůze je ten nejpřirozenější pohyb pro člověka, a když bude trošku svižnější tak, abyste měli tepovou frekvenci okolo 180 až 220, spálíte i něco z tukových zásob.  A pokud si do lesa vezmete i nordic walkingové hole, protáhnete krásně i svalstvo paží a zad, která budou o to méně bolet.

podzimni den

Čerpejte vitamin D

I podzimní sluníčko vás může obohatit. Ze slunce totiž čerpáme nepostradatelný vitamín D. Dostatek vitamínu D vám pomůže k lepší imunitě. Na krátký pobyt na podzimním sluníčku se doporučuje nemazat ochrannými krémy.

Odvodněte se

Více, než 60 % lidí trápí zadržování vody v těle. To se projevuje nejen otoky kotníků, prstů na rukou nebo obličeje, ale také vzdouvajícím se bříškem a neposlušně naskakujícími a ubývajícími kily. Denní rozdíl mezi ránem a večerem může tvořit klidně 4 až 6 kg. Pokud máte tyto příznaky, okamžitě podnikněte protiopatření. Jezte mléčné produkty. Výborný je diuretický čaj. Vyvarujte se kávy a alkoholu. Jezte hodně ovoce a zeleniny. Ideální jsou jablka, pomeranče, ze zeleniny pak velmi dobře odvodňuje zelí, celer, petržel nebo pastiňák. Snažte se vynechat také sůl, která k zadržování vody přispívá v největším procentu případů.

Pusťte se do bylinek

Nejenže s nimi můžete dochucovat jídlo namísto soli, pepře a omáček plných konzervantů (ideální je máta, pažitka, petržel, koriandr, tymián, rozmarýn a bazalka), ale dopřávat si je můžete i v podobě odvarů a čajů. Zvláště ty letní umí očistit organismus, povzbudit krvetvorbu, léčit rýmu, kašel, žaludeční potíže nebo chřipku. K těm nejpřínosnějším patří kopřiva, podběl, hluchavka nebo sedmikráska.

Relaxujte

Dobíjet baterky si umí každý po svém. Někdo na procházce se psem, jiný potřebuje napustit vanu a přikápnout éterický olej, někomu stačí 20 minut s knížkou v posteli. Léto a teplé počasí ale vyčerpává. Proto byste měli na relaxaci zaměřit zvláštní pozornost. Pokud jste v létě pod tím největším pracovním náporem, zapřemýšlejte o některé z meditativních technik či józe, která harmonizuje tělo i mysl.

Sprchujte se střídavě

Střídavá sprcha nejen posiluje obranyschopnost organismu, ale podporuje také cirkulaci krve a v neposlední řadě napomáhá k pružnosti pokožky. Ráno začínejte sprchou teplou vodou. Tím se vám rozevřou cévy. Pak můžete použít přípravky, na které jste zvyklí – sprchový gel s hydratační složkou nebo olejem, pleťovou emulzi atd. Poté vše smyjte opět teplou vodou a ve finále použijte chladnou. Tím všechny prospěšné látky v pokožce uzamknete. Střídání teplé a studené dvakrát zopakujte. Studenou vždy zakončete.


foto: picjumbo.com

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>