S míčem na bolavá záda

Pár hodin vysedávání u počítače, dalších pár hodin sezení před televizí, nebo prostátých u kuchyňské linky, k tomu cesta do práce, pracovní zápřah… a naše záda by potřebovala minimálně spolehlivého maséra nebo lázně, aby přestala bolet.

Jednou z metod, kterou ocení naše peněženka více než maséra či lázně, je obyčejný míč. Respektive míč gymnastický, na němž je možné provádět speciální cviky, které uleví zádům a ještě nás dostanou do kondice.

Takový míč seženeme ve dvou základních velikostech – maxi, který je určený pro cviky na zemi, a mini, který zase slouží jako podložka při sezení na židli, umožňující drobné protažení okamžitě.

Do naší výbavy bychom si měli pořídit nejlépe oba dva, na velkém míči můžeme cvičit několikrát do týdne. Sestavu můžeme nastudovat na internetu, nebo se poradit na rehabilitaci, kde takové cviky běžně provádějí s pacienty, kteří mají problémy s bolestí krční páteře i po různých úrazech.

Cvičením ulevíme nejen bolavým zádům, ale můžeme si pomoci i od migrény a celkově se dostat do lepší kondice. Dovednost cvičení na míči se nám navíc bude hodit i při případném těhotenství, protože cvičení na míči patří k základní průpravě budoucích maminek.

Malý míč, který si můžeme dát pod sebe občas na židli, potom slouží k okamžitému protažení. Nejčastěji nám postačí prosté poposkakování, kdy naše svaly změní svou strnulou polohu a navíc se nám příjemně rozproudí krev.

Cvičení na míči má také pozitivní vliv na naši náladu, neboť nás vytrhne ze stereotypu a umožní nám naučit se něco nového.

ZP

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>