Jíte sice zdravě, ale jak pijete?

Všechny dietní plány a bodré rady se většinou točí jen kolem jídla, které během dne schroustáte. Pití bývá věnována jen strohá poznámka o několika litrech neperlivé vody. Jenže, znáte někoho, kdo se skutečně napájí jen vodou?

To, co přes den vypijete, může ručičku vaší váhy posunout nebezpečně doprava, a vy si přitom budete nešťastně lámat hlavu, jak je to možné. Proto zrevidujte svůj pitný režim hned teď!

Přijímejte tekutiny

Ideálem je přijímat denně 2-3 litry tekutin. Ne vody, tekutin! Když si přes den dáte vývar, pár kousků ovoce a zeleniny a tři středně velká jídla, hned máte třetinu splněnou. Na druhou stranu za pět hrnků kafe si z pomyslného přídělu nemůžete odškrtnout ani »ň«. Každá požitá tekutina má na váš organismus totiž úplně jiný účinek. Nemá smysl úpěnlivě počítat, zda jste se náhodou o nějaké to deci neošidila. Jen se snažte pít vždy, když máte chuť a pokud to jen trochu jde, sahejte po lahvi s vodou. Pozor si dávejte na oblíbené nápoje, které vám nenápadně vpravují do těla děsivé množství kalorií. Jsou to především…

Ovocné džusy

Neříkáme, že jsou nezdravé, ale skutečně je konzumujte jen v rozumné míře. V jedné sklenici stoprocentního pomerančového džusu se může skrývat až 10 kostek cukru! Ještě horší jsou různé ovocné šťávy, které mají malý podíl vlastní ovocné složky, ale spoustu přidaného cukru. To není pro dietu dobré. Dávejte raději přednost čerstvému ovoci, nebo si džusy řeďte. Nejmenším zlem jsou pak ty zeleninové – třeba tomatový, který vám navíc propůjčí celou řadu vitaminů a podpůrných látek.

Limonády

Sladké limonády vám nepřinesou vůbec nic dobrého – obvykle ani uhašení žízně, a tak je popíjíte v množství, které na vašem těle může nadělat pěknou paseku. No řekněte, je vám dobře z pocitu, že kromě vody do sebe vpravíte pořádnou porci cukru, kysličníku uhličitého, kyselin a syntetických barviv? Když svou denní dávku tekutin nabíráte jen tímhle způsobem, pozřete neuvěřitelných 4000kJ navíc! Sáhněte raději po ochucených minerálkách a kalorickou hodnotu stáhnete nejméně o polovinu. Ani minerální vody by ale neměly tvořit váš jediný zdroj při hubnutí. Hrozí totiž, že budete rozpuštěné minerály přijímat v extrémně vysokém množství – třeba nadbytek sodíku zbytečně zadržuje vodu v těle a může se na vás nehezky podepsat i v podobě pomerančové kůže.

Energetické nápoje

U těch je vám asi jasné, že jde o kalorické bomby. A také by vás asi nenapadlo se jimi dopovat od rána do večera – jednak byste pořád vypadala jako na tripu, jednak byste brzy neměla ani na chleba. Přesto se snažte spotřebu těchhle nákopávačů krotit.

Alkohol

Tady není třeba přílišného komentáře – pozitivní účinky pár deci vína či piva blednou před drtivým výčtem negativ téhle metly lidstva. Jednou z nich je i kalorická hodnota – čím tvrdší, tím větší. Dva frťany whisky jsou jako byste právě snědli druhou večeři!

Čaj a káva

Dobrá zpráva, samy o sobě tyhle nápoje téměř žádné kalorie nemají. Riziko vězí jen v kostkách cukru, které do nich vhodíte. Chlazené zelené čaje dochucené citronem a trochou sladidla jsou báječnou alternativou k nevýrazné vodě, na kupované ledové čaje si ale dejte pozor, tam už se totiž cukrem nešetří. Bílá káva a kapučino jsou pak také mnohonásobně kaloričtější, než jejich černá kolegyně.

Martina M.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>