Jak vypadá den zdravě žijícího člověka

Ze všech stran se na nás valí nespočet doporučení, jak správně a zdravě žít. Je těžké se ve změti rad orientovat a vybrat si tu správnou cestu. V zásadě, když opustíme od neefektivních nicneříkajících diktátů, zjistíme, že všechny rady se v určitých bodech shodují. Jsou jimi:

  • strava,
  • pohyb,
  • doplňky stravy,
  • odpočinek a kvalitní spánek.

Aby se člověk cítil dobře, měl by všechny uvedené body udržovat v harmonii. Ideální je věnovat dostatečnou péči také duševnímu zdraví. Psychickou pohodu výrazně ovlivňují mezilidské vztahy a to až z 70%. Obklopit se dobrými lidmi je dobrý začátek pro to, jak být šťastný.

Pojďme se podívat na to, co by v rámci jednoho dne zdravě žijícího člověka nemělo chybět. Je důležité, aby své zvyky a rituály vykonával každodenně, nikoliv jen jednorázově. Jen tak si dokáže dostatečně naplnit svou zásobárnu energie, ze které pak tělo zásobuje životní funkce a tělesné pochody rovnoměrně. To je dobrý start pro to, jak dostat do očí správnou jiskru a tváře zalít zdravým ruměncem na dlouhou dobu, neboť právě pleť a výraz v očích je prvním ukazatelem toho, jak žijeme.

  • Základem je snídaně. Na tom se shodne většina zdravotníků i léčitelů. Začít nový den vydatnou snídaní je důležité. Neméně důležitá jsou ovšem i ostatní jídla. Strava by měla být vyvážená a zejména v jídle platí pořekadlo „V jednoduchosti je krása“. To znamená, že bychom se neměli přejídat a kombinovat příliš mnoho jídel dohromady. Jíst dopolosyta, pít dopolopita, jak se říká. To by však nemělo být na úkor pestrosti stravy. Je důležité, aby bylo jídlo plné vitamínů. Větší pestrosti toho, co máme na talíři docílíme zdravou přílohou, bylinkami, výhonky, domácími dresingy nebo dipy a v případě sladkých pokrmů, zejména ovocem, medem, melasou nebo například oříšky či semínky.
  • Pohyb bychom měli zařadit do svého denního rytmu jako samozřejmost. Mělo by to být stejně samozřejmé jako čištění zubů. Omezit časté sezení nebo povalování, ježdění autem či městskou dopravou je základ, kterým můžeme začít. Ideální však je, zajistit si dostatek pohybových aktivit v průběhu celého týdne. Sportovních aktivit lze dělat několik dohromady, od klidnějších až po moderní typy cvičení jako piloxing, port de bras, zumba, twerk nebo již dobře známé aktivity jako spinning, aerobic a další. V poslední době se však velice oblíbený stává běh. Je to jednoduchá forma pohybu, který si zamilují milovníci přírody, kterým stačí sluchátka, dobré boty a hurá za čerstvým vzduchem do lesa.
  • Nestíháte-li jíst vyváženě, je dobré si pořídit doplňky stravy, kterými vynahradíte tělu, co mu chybí. Trh nabízí nespočet přírodních preparátů či superpotravin, které udělají službu jako například kilo čerstvého ovoce.
  • Význam spánku se nesmí podceňovat. Je nepostradatelný jako voda či jídlo. Má nespočet prospěšných funkcí, které organizmu nelze ničím nahradit. Co jiného by mělo být lepším důkazem než fakt, že se vyskytuje nejen u lidí a savců, ale také u plazů, ptáků, ryb i hmyzu. Spánek podporuje náš intelektuální výkon, myšlení, paměť, ale také smysly a nervový systém. Díky němu dochází k posílení regeneračních procesů našich tělesných funkcí a podporuje naši zásobárnu energie, kterou musíme, ať chceme nebo ne, během dne spotřebovávat.

Duševní pohody docílíme zejména činností, kterou máme rádi. Nejen uvedené body nás udělá šťastnějšími, protože podpoří naše zdraví, ale také zaměstnání a koníčky. Den člověka, který žije správný zdravý životní styl, zahrnuje také milovanou činnost, setkávání s dobrými lidmi, ale také chvilky samoty, během kterých si může v klidu rozmýšlet jak přirozeně a intuitivně podpořit své zdraví ještě víc.

Co děláte pro své zdraví vy? Souhlasíte s článkem, nebo byste ho ještě nějak doplnili? Napište nám na naši Facebook stránku.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>