Cvičení versus jídlo

Možná vám připadá, že vám tyhle dvě věci dělají ze života začarovaný kruh. Najíte se, abyste měla sílu cvičit. Při cvičení se pak snažíte spálit kalorie, které jste do sebe nasoukala v jídle, abyste se mohla zase najíst! Jak to dát vlastně dohromady?

Závislost se zdá jednoduchá – čím víc sníte, tím víc musíte cvičit. Ale když budete chytrá, nemusíte se trápit hlady, nebo naopak při sportu vláčet těžké břicho. Zásadní je totiž časování!

 

Najít rovnováhu není úplně jednoduché. Před cvičením byste totiž skutečně měla nějakou energii nabrat, ale namáhat se bezprostředně po jídle také není optimální. Nejobecnější režim toho, co byste měla před cvičením sníst, závisí na tom, v jakou denní dobu cvičíte:

brzy ráno – měl by vám stačit kousek ovoce, koncentrovaný stoprocentní džus nebo jeden jogurt s müsli

později ráno (2-3 hodiny po probuzení) – dopřejte si snídani bohatou na karbohydráty (kousek celozrnného pečiva a sýr, ovesná kaše s ovocem atd.)

před obědem – měla byste si před cvičením dát ještě malinkou svačinku (jablko) a při obědě se potom naládovat proteiny (třeba krůtím masem)

3 hodiny po obědě – předkrm nepotřebujete

před večeří – dejte si něco malého (jogurt)

po večeři – stejně jako po obědě nic jíst nepotřebujete, spíš se do cvičení nehrňte moc brzy

Jíst před cvičením znamená cca 30 minut až dvě hodiny před ním, záleží na tom, jak těžké jídlo jste spořádala. Po svačinkách typu jablka můžete začít hned, jestli jste se ale v pizzerii nadlábla těstovinami se smetanovou omáčkou, dejte si alespoň na hodinku pohov.

 

Zmíněný režim je ale skutečně jen ilustrativní – ten nejsprávnější vám totiž nadiktuje jedině vaše tělo. Musíte prostě sama otestovat, při jakém stravování se vám cvičí nejlépe. Je hloupost dopovat se jen zeleninou a cereáliemi, když se potom cítíte jako mátoha, sportovat máte především s chutí! Když po obložené bagetě běháte jako laňka, klidně si jí dopřejte, máte prostě rychlý metabolismus! Většinou stejně nakonec dojdete k tomu, že netučné a výživné jídlo vám sedne nejlépe. Ale každé tělo je jedinečné a určitě dejte raději na něj, než na chytré příručky a dietology. Jestli si nejste jistá, veďte si jednoduše pár týdnů deník vašeho jídelníčku před a po cvičení a zaznamenávejte si do něj, kdy se vám cvičilo skvěle, dlouho jste vydržela a kdy to šlo naopak ztuha. Pak prostě vyjděte sama sobě vstříc!

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>