Cestovní nevolnost – příroda pomůže

Vyrážíte na prázdniny a čeká vás daleká cesta? Pokud vás či vaše blízké trápí také potvora jménem kinetóza, možná vás již začíná jímat hrůza. To ale nemusí, když víte, jak na ni.

Co je to vlastně kinetóza?

Nevolnost v dopravních prostředcích, vzniká tehdy, když pohyb dráždí polokruhové kanálky rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu. Zatímco se oči přizpůsobují pohybu, vnitřní ucho (napomáhající orientaci v prostoru) vysílá do mozku protichůdné signály, a to způsobuje onu nevolnost. Typickými projevy jsou bledost, závratě, nevolnost přecházející ve zvracení a únava.

Pomoct mohou samozřejmě léky běžně dostupné v lékárnách, kdo by raději šel na kinetózu přírodně, nemusí zoufat, možností je hned několik.

Meduňka, jak známo, tato bylinka zklidňuje pocuchané nervy a při cestovní nevolnosti dokáže zklidnit i náš organismus. Proto si před jízdou dopřejte šálek meduňkového čaje a pro jistotu si jej s sebou připravte i na cestu. (Lžíci sušené meduňky zalijte 3 dcl horké vody, necháte deset minut louhovat a můžete pít)

Proti žaludeční slabosti napomáhá také skořice. Připravte si z ní chutný čaj. Lžičku mleté skořice zalijte 3 dcl horké vody, nechte deset minut louhovat a je hotovo.)

Asi nejúčinnější je v boji proti kinetóze zázvor. Uklidní podrážděný žaludek. Dvě hodiny před plánovanou cestou nebo i během ní žvýkáme kousek kandovaného zázvoru.Také se osvědčil mletý zázvor, který lze před cestou přidávat do běžného jídla či pití.

Pokud byste si přeci jen raději vzali nějakou tu tabletku, pak vsaďte na hořčík. Hořčík je výborný, celkově tonizující prostředek na zklidnění nervů, který dokáže zmírnit i cestovní nevolnosti. Doporučená dávka je 500 mg přibližně hodinu před cestou.

Šťastnou cestu.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>